maanantai 7. helmikuuta 2011

Mies

Asunnossani asuu Nainen. Olen tuntenut Naisen pian 11 vuotta. Olemme henkisesti naimisissa, halusimme sitä tai emme.

Olen jakanut asunnon Naisen kanssa reilut kaksi vuotta. Tänä aikana olen oppinut yhtä ja toista naiseudesta ja naisena olosta ja vakuuttunut siitä, että saatan sittenkin olla mies.

Naisen elämässä on viisi tärkeää asiaa:

Ylläpito
Peseytymiseen Nainen käyttää kahdeksaa (8) eri tuotetta. Olen laskenut. Päivittäisen kosmetiikan varastoimiseen tarvitaan kolme neljännestä wc:n peilikaapista. Hammastahnani ja -harjani mahtuvat sekaan juuri ja juuri. Kampakin hyvänä päivänä.

Yleishyödykkeet
Jumppapallo, käsipainot ja riisinkeitin (vain muutamia mainitakseni) ovat vain näennäisesti käyttämättömiä. Nainen käyttää niitä, kun en ole paikalla. Tavaroita peittävä puolen sentin pölykerros johtuu siitä, etten koskaan käy missään.

Värioppi
Mustavalkoinen kangas X ja mustavalkoinen kangas Y voivat olla syvässä ristiriidassa keskenään. Vihreä kängas Z ja vihreä kangas W eivät missään nimessä sovi yhteen ja niiden esteettinen kakofonia loukkaa Naista syvästi. Vain Nainen osaa yhdistellä värejä oikein, ja mikäli hän ripustaa vaaleanpunervan koristetupsun keittiöön, se sopii sinne täydellisesti. 

Äiti
"Äiti tulee käymään" on salakieltä ja tarkoittaa kansankielisesti siivoustalkoita. Rehelliset leväperäisen elämän merkit tulee tuhota tyystin ja nopeasti, jotta Äiti voisi tyytyväisenä hymyillen todeta tyttärensä elävän hyvin ja kauniisti.

Tulevaisuus
"Muuten mä menisin sun kanssa naimisiin, mutta kun sä et oo mies, rikas, mua pidempi, etkä sä halua lapsia tai osta mulle timantteja. Enkä mä oo lesbo."
Nainen tietää tulevan puolisonsa sukunimen, vaikkei ole vielä tätä tavannut. Hän on päättänyt nimet myös neljälle lapselleen ja tietää avioituvansa 25-vuotiaana.

2 kommenttia:

  1. Hahaha, miksi en ole tätä ennen nähnyt? Repeilin itseni täällä tärviölle!

    (Huom. Riisinkeitintä käytetään varsin aktiivisesti, eikä aina pelkästään riisin keittämiseen. Sillä keittyy kivasti myös pasta ja perunat. [käsipainoja ja jumppapalloa käytän hurjan usein ajatuksissani, ja kaikki tietää, että ajatus on tärkein!])

    Tuohon mieslistaan joudun myös valitellen lisäämään sen, että sä et ole mua vanhempi. Sori. :(

    T. Nainen

    VastaaPoista
  2. Miten mä saatoin unohtaa tuon ikäkriteerin. Nyt kyllä hävettää. :C

    Luulin myös mainostaneeni tätä sulle jo sata vuotta sitten, mutta en sit vissiin ole mainostanut. Hienosti näemmä löysit itsekin! ♥

    VastaaPoista

Lukijat