perjantai 9. joulukuuta 2011

Multitalentti

Olen aina ollut ärsyttävä linssilude ja himoinnut huomiota. Tämä selittää muun muassa sen, että tunnen niin suurta vetoa harrastaa laajalle levinnyttä bloggaamista (blogeja tällä hetkellä: 8 kpl).

Yläasteikäisenä katsoin kateellisena huokaillen tarpeettomasti dramatisoituja dokumentteja lapsitähdistä, jotka olivat ehtineet saavutta viiteen ikävuoteen meneessä ihan kaiken.

Olen itse asiassa parempi kuin suuri osa lapsitähdistä. Olen tehnyt pitkän ja monialaisen uran viihteen parissa, ja olen juuri sellainen tuntematon suuruus, jonka saavutuksia ihastellaan vasta 50 vuotta kuolemani jälkeen.

Naura vain Shirley. Et tiedä, mikä monilahjakkuus sinulla on vastassasi!


Olen nimittäin (lainkaan liioittelematta) ollut...

Laulaja
Levytyksistäni suurimpia hittejä olivat "Joululaulupotpuri (1992)", "Talitintti (1993)" sekä "Flower Power (2000)". Jälkimainitun sanoitin itse (Muistan viel sen / tuon vuosikymmenen / ja vuoden kuuskytviis) ja sitä soitettiin (yleisön vastustuksesta huolimatta) yhden jalkarantalaisen nuorisotalon diskossa yhden (1) kerran. Tanssilattia oli lähes täynnä.

Muusikko
Harrastin kitaransoittoa noin kolme minuuttia vuonna 1995. Muutamaa vuotta myöhemmin laajensin repertuaariani sähköbassoon (3 min), rumpuihin (kolme tahtia, sitten putosin kärryiltä), pianoon (Jänis istui maassa ja Für Elisen intro) sekä nokkahuiluun (Iltakellot, When the Saints Go Marching In). Lopulta päätin jalomielisesti antaa pikkuveljelleni mahdollisuuden loistaa ja vetäydyin musiikkibisneksestä.

Kirjailija
Huom. julkaistu. Koskettava runoni "Kauniita hetkiä elämässäni" on julkaistu upeassa Kahdeksanraajainen purppuratähti -kirjassa vuonna 2002. Lisäksi tekstieni elokuvaoikeuksista on neuvoteltu useaan otteeseen.
Kirjallinen urani alkoi vuonna 1994, noin kaksi sekuntia sen jälkeen, kun opin tavaamaan. Kuten kaikki kirjailijat, työstän parhaillani (lue: aina) "projektia", joka ei ota valmistuakseen.

Käsikirjoittaja
Ensimmäisen näytelmäni kantaesitys oli vuonna 1996 Jalkarannan ala-asteella. Näytelmä oli nimeltään Tyhmät ja Järkevät, ja poiki kokonaisen sarjan jatko-osia (joista yhden kirjoitti ulkopuolinen käsikirjoittaja). Formaatista tehtiin jopa plagiaatteja. Ensimmäisen elokuvakäsikirjoitukseni tein vuonna 1997 ja TV-ohjelmia ryhdyin kirjoittamaan vuotta myöhemmin.

Ohjaaja
Koska olin tarkka visioistani, en sallinut kenenkään muun ohjaavan käsikirjoittamiani taideteoksia. Ohjasin siis itse kaikki Tyhmät ja Järkevät -sarjan näytelmät, kirjoittamani elokuvat sekä TV-sarjat. Myöhemmin ohjasin myös (käsikirjoittamani) ironisen joulunäytelmän ja (käsikirjoittamani) psykologisen kauhunäytelmän.

Näyttelijä
Esitin ensimmäiset improvisaatioroolini alle kymmenvuotiaana. Kirjoitin, luonnollisesti, itselleni roolit kaikkiin näytelmiini ja elokuviini, ja esiinnyin 2000-luvulla mm. Shakespearen Loppiaisaaton Violana ja neloisroolissa lahtelaisen taistolaisteatterin köyhyyteen pureutuvassa poikkitaiteellisessa spektaakkelissa.

Juontaja/MC/koomikko
Olen juontanut erilaisia modernin nuorisokulttuurin tapahtumia vuodesta 2007 asti ja piristänyt esiintymistäni hupaisilla kaskuilla, jotka ovat jääneet pysyvästi yleisöni huulille. Olen hyvin kysytty.

Toimittaja/valokuvaaja
Viimeisin meriitti pitkällä listallani. Olen työskennellyt muutamissa Suomen suurimmista mediataloista ja esiintynyt merkittävissä TV-lähetyksissä. Minulla on kontakteja sekä viihde- että politiikan maailmassa. Odottelen Pulitzeria ennen 25. syntymäpäivääni.


Mikäli olet jonkin monikansallisen tuotantoyhtiön edustaja ja etsit tiimiisi uskomattoman upeaa nuorta monilahjakkuutta, voit lopettaa etsintäsi tähän! Jätä yhteydenottopyyntö kommenteissa ja agenttini (jonka virkaa tällä hetkellä toimittaa: minä) palaa asiaan.

4 kommenttia:

  1. Paljonko maksaa jos tuut juontamaan julkkishäät. High profile. Mut pitäisi olla siivosti.

    VastaaPoista
  2. Minä olen aina siivosti, se on osa viehätysvoimaani. Voidaan neuvotella hinnoista seuraavassa Mediatuotteen johtokunnan kokouksessa.

    VastaaPoista
  3. Jos koskaan päädyn tuottajaksi, palkkaan sut ensimmäiseen pitkään elokuvaani. Saat esittää kaikki roolit käsikirjoittajasta päähenkilön koiraan. Siitä tulee menestys.

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa niin upealta, etten voi kuin suostua.

    VastaaPoista

Lukijat